idag går min mjölk ut

(HEJ ZUSAN)
 
Ni vet den där jobbiga känslan, då man inte orkar med att göra någonting, alltså, då man inte orkar någonting alls? Den är så äckligt jobbigt. Vaknade imorse, skulle åka till Kåge och hjälpa till på en modevisning. Men jag kände bara att jag inte klarade av det. Jag har sovit från och till hela dagen, sett på serier, ätit en burgare. Har funderat på om jag ska ta en långpromenad med Monki. Eller om jag ska spela lite Aion. Eller varför inte hitta på något med någon? Men då kommer den där jobbiga känslan, som gör att jag inte orkar. Jag orkar inte träffa någon just nu, men jag orkar inte vara själv heller. Jag orkar inte ligga i sängen och kolla på serier, men jag orkar inte gå ut med Monki heller. Jag orkar inte spela Aion, men jag orkar inte med att inte göra någonting alls heller. Jag orkar inte tvätta mitt hår, och inte heller bara ta en vanlig dusch, eller varför inte ett bad? Nä. Det är bara så, jag orkar inte med den här dagen.
 
Vad ska man göra åt det här då? Kan man ju undra. Det finns en lösning. Helt enkelt att man bara tar tag i allting, jag ska ta ut Monki nu alldeles straxt, så hon får en fin och lång promenad. Jag ska gå förbi Ica och köpa hem lite cola, kanske någon frukt också? Får se. Sedan ska jag komma hem, ta en dusch/ett bad. För att sedan antingen spela lite, eller kolla film/serier. Det gäller liksom att tvinga sig själv med att göra saker, fastän man inte har orken eller lusten till det.

Jag vill verkligen skärpa till mig.
 
Frej är finast.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
HEJDÅ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0